top of page
Writer's pictureDaniel Nakash

הטיול הראשון שלנו ליפן

Updated: Jun 9, 2023

אי שם בראשית 2020 הבןזוג ואני תכננו לנסוע ליפן ואף הזמנו מלונות וכרטיסי טיסה בטיסה ישירה עם אל על לאפריל אותה שונה. כידוע, זמן קצר לאחר מכן פרצה הקורונה לחיינו ועל טיול בכלל וליפן בפרט לא היה על מה לדבר. כשלוש שנים לאחר מכן יפן סוף סוף פתחה את שעריה לתיירים וזינקנו על ההזדמנות להגיע לארץ השמש העולה, מהר מהר לפני שהם יתחרטו, ועל אף שמדובר בשלהי החורף, עונה שאיננה חביבה עלי לטיולים.

אתחיל מהסוף ואציין שעל אף הקור (שרק פעמים מעטות היה באמת מעיק) הטיול היה נהדר ואחרי שלושה וחצי שבועות של שלל חוויות, לגמרי נשארנו עם טעם של עוד. באופן כללי לגבי מתי כדאי לנסוע ליפן, יש הרבה אתרים שמפרטים היטב על הנושא, כמו האתר הזה למשל.

הטיול שלנו כלל את:

  • טוקיו

  • האקונה (Hakone)

  • קיוטו

  • גיחה לנארה

  • אוסקה

  • נאושימה (Naoshima)

  • חזרה לטוקיו

קצת לוגיסטיקה

את הטיסה הזמנו מ-Cathay אחרי חיפוש במנועי חיפוש שונים אחר מועדים ומחירים שיתאימו לנו, ואת המלונות, כולל ריוקן (ryokan), הזמנו דרך Booking.

שקלנו לרכוש את ה-JR Pass, אבל לאחר השוואת עלויות הנסיעה שלנו עם עלות ה-pass, היה פער ברור לטובת רכישת כרטיסים ביפן ללא ה-pass. יש מספר מקומות שאפשר לרכוש דרכם את ה-pass, ולראות את המחיר שלו (כתלות במשך התקופה שרוכשים). את הערכת עלויות הנסיעה עשינו באמצעות hyperdia.

על מנת להיכנס ליפן (נכון למועד הגעתנו לשם בפברואר 2023) צריך למלא מספר פרטים אישיים, להצהיר על פריטים מסוימים, לדווח אם וכמה חיסוני קורונה עשיתם וכיו"ב. את כל התהליך הזה עושים באמצעות האתר או האפליקציה של Visit Japan Web. באתר מצוין בפירוש ש:

No longer required to register your passport and answer the questions on the web for the Quarantine process (Fast Track) from Dec. 28, 2022. Due to these updates, QR code for Quarantine will not be shown any longer.

אבל בפועל זה לא בדיוק ככה (ראו בהמשך).

הטיסה והיום הראשון ביפן!

ביום חמישי ה-16.2 עלינו על טיסה עם Cathay לטוקיו דרך הונג קונג. היו לנו כמעט שלוש שעות קונקשן בשדה בהונג קונג וניצלנו אותן להסתובב קצת בשדה שנראה היה מנומנם בזמן שהגענו אליו. השדה מעוצב יפה, מאוד נקי ומסודר עם הרבה נקודות למים קרים וחמים(!) שירותים, ספסלים בשלל סוגים, עמדות שמותאמות לעבודה עם לפטופ ומיני פסלים שפזורים לאורך השדה.


אחד הפסלים שמוצבים לאורך ה-gates בטרמינל בהונג קונג

כשהגענו לשדה התעופה Haneda בטוקיו, קיבל את פנינו צבא של אנשים שהחזיקו פתקים ורודים. כל אחד מהם עצר את אחד הנוסעים לבירור וגם אותנו עצרה אישה נחמדה שביקשה מאיתנו להראות שקיבלנו אישור מ-Visit Japan Web בנוגע לחיסוני הקורונה. אחרי שהצגנו את האישור, כל אחד מאיתנו קיבל פתק ורוד ויכולנו להמשיך הלאה. בנוסף קיבלנו פתק שנועד למדוד את משך התור מהנקודה שבה קיבלנו את הפתק, ועד להחתמת הדרכון. בתוכנה יש מושג של מתן חותמת זמן (timestamping) לחבילות מידע כדי למדוד את הזמן שלהן בתור. שעשע אותי לראות גרסה מאוד פיזית של אותו רעיון.


טופס למדידת משך התור בשדה התעופה Haneda

עברנו את ביקורת הדרכונים, אספנו את המזוודות ויצאנו לדרכנו ברכבת לכיוון מלוננו Hotel Century Southern Tower. הגענו למלון בשעת אחר צהריים מוקדמת וקיבלנו את חדרנו. היינו תשושים מהדרך הארוכה והחלטנו פה אחד על שנ"ץ של כשעה וחצי. לאחר השנ"ץ ומעט רעננים יותר, יצאנו לסיור ערב מודרך ב-Shinjuku (היו מספר סיורים שלקחנו במהלך הטיול, כולם דרך אותה חברה).

הסיור כלל כמה נקודות וסיפורים מעניינים בינהם קצת על אודות קראוקה שנמצא בכל מקום, שלטי חוצות ענקיים, כולל אחד שיוצר אשליה של חתול תלת-מימדי ענק, פסל של גודזילה שנחבא בין הבניינים באזור, סמטת אוכל קסומה (omoide yokocho).


קראוקה בכל מקום והרשת הזאת ככל הנראה פופולרית במיוחד
המוני שלטים מוארים וצבעוניים וברקע מציץ לו גודזילה
הזנב של סמטת האוכל omoide yokocho

בסיום הסיור המודרך , שאלנו את Nobu המדריך שלנו לגבי ארוחת ערב והצענו לו להצטרף אלינו. נובו נענה בשמחה ואחרי מספר מקומות שניסינו ללא הצלחה, כי לא היה מקום, הגענו למסעדת ראמן קטנה. ההזמנה נעשית דרך אוטומט (שהסתבר לנו שזה עניין די נפוץ, גם בעסקים קטנים) בשיטה שדי דומה לאוטומטים של מקדונלדס ואחרים, אבל ביפנית. נובו עזר לנו לפענח מה קורה שם. היה ממש נחמד לשבת לדבר איתו והאוכל היה נהדר.

הראמן הראשון שלנו ביפן

הודנו לנובו על ערב משובח ומכאן התגלגלנו חזרה למלון.

 

אמ;לק

איפה היינו

  • טוקיו

  • האקונה (Hakone)

  • קיוטו

  • גיחה לנארה

  • אוסקה

  • נאושימה (Naoshima)

  • חזרה לטוקיו

הערכת עלויות נסיעה באמצעות hyperdia

הכנה לכניסה ליפן באמצעות האתר או האפליקציה של Visit Japan Web

המלון ששהינו בו בטוקיו - Hotel Century Southern Tower

סמטת האוכל omoide yokocho


1,075 views0 comments

Comments


bottom of page